KAMPANJE! Alle nye kunder som bestiller system av InCase innen 31. Desember 2025, får halv pris på alle serviceavtaler det første året.
Vi tar oss av alle deler av leveransen for våre systemleveranser.
Med dette mener vi Rådgivning, Veiledning, Løsningsdesign, Installasjon, Drift og Vedlikehold, samt graving av kabelgrøfter, kjerneboring og strømkurser dersom løsningen trenger dette. Alt kan være inkludert i våre tilbud.
InCase har gode samarbeidspartnere med nødvendige autorisasjoner som deler våre holdninger til Samfunnsansvar, Åpenhetsloven og Bærekraft.
På denne måten gjør vi det enkelt for våre kunder å vite hvor man skal henvende seg dersom avvik skulle oppstå. Just inCase.
Lovverket rundt GDPR kan være omfattende og krevende. Det å avvike personopplysningsloven kan resultere i kostbare bøter.
Dersom du har et kameraovervåkning-, adgangskontroll- eller porttelefonsystem fra InCase, kan det være hensiktsmessig å inngå en databehandleravtale med oss. På denne måten vil du få en støttespiller som hjelper deg med å sikre at personopplysningsloven blir fulgt og at personlig data ikke blir misbrukt eller kommer på avveie.
Priser for denne tjenesten blir spesifisert i tilbudsbrevet.
Riktig utført drift og vedlikehold er en forutsetning for at garantien på utstyr skal være gjeldende, samt sikrer at systemet opprettholder god stand og fungerer i tråd med intensjoner i mange år. Drift og vedlikehold er avgjørende for kundetilfredshet.
For å sikre tilfredshet for alle våre kunder anbefales det at drift og vedlikehold utføres av InCase. Standard avtale gjelder normalt i 3 år fra idriftsettelse av systemet og kan utvides til 5 år med redusert månedsavgift.
Etter opprinnelig serviceavtale kan avtale om drift og vedlikehold signeres med 1 års varighet av gangen så lenge kunden ønsker det.
Drift omfatter 24/7-monitorering av systemet og iverksetting av tiltak for avdekking av feilårsak innen 4 virkedager etter at feilen er registrert. (*1)
Normalt blir feil forårsaket av systemfeil utbedret i løpet av 4-5 virkedager etter at feilen er registrert, men kan i enkelte tilfeller ta lenger tid.
Ved feil som er forårsaket av utenforliggende årsaker (*2) vil InCase oversende kostnadsestimat med forventet utbedringstid for utbedring, og feilen vil normalt prioriteres for utbedring raskt etter bestilling. Utbedringstiden vil avhenge av omfanget på feilen og leveringstid på eventuelt materiell som ikke er lagerført.
Standard Servicenivå Drift:
Drift responstid: Maks 4 virkedager.
Vedlikehold omfatter rutinemessig gjennomgang av logger, registre og lignende i systemenes software, oppdatering av software og firmware på enheter i systemene, samt fysisk visuell kontroll av installasjonen on-site hvor potensielle problemstillinger avdekkes og eventuelt utbedres. (*3)
Dersom man har kameraer fra InCase er rengjøring av kameralinser en del av rutinemessig vedlikehold.
Med gode vedlikeholdsrutiner øker oppetiden og levetiden på systemene.
Standard Servicenivå Vedlikehold:
Programvarevedlikehold: 1ggr. pr. år.
On-Site visuell kontroll: 1ggr. pr. år.
*1) Det gjøres oppmerksom på at ikke alle feil blir registrert via monitorering. Dette kan være feil hvor utstyr er fysisk ute av stilling men fortsatt har normal forbindelse til systemet, eller funksjonsfeil som ikke detekteres gjennom monitorering. I slike tilfeller regnes feilen som registrert på det tidspunktet kunden har varslet InCase om feilen via feilregistreringsskjema som finnes under "Kontakt" på www.incase.no eller det tidspunktet feilen oppdages gjennom rutinemessig vedlikehold.
*2) Eksempler på "utenforliggende årsaker" kan være hærverk, påkjørsler, vannlekkasjer, skader på infrastruktur forårsaket av andre håndverkere, Force Majeure m.m.
*3) Dersom problemstillingen er noe InCase ikke ble gjort kjent med ved befaring og/eller ikke er av en type som InCase burde forutsett kan utbedring være ansett som en fakturerbar tjeneste. I disse tilfeller vil kostnadsestimat oversendes kunde for evaluering. Utbedring skjer etter at bestilling foreligger.
I noen tilfeller er det behov for å utvide tjenestenivået utover det som er dekket av standardnivåene i Drift & Vedlikehold. Da vil det være aktuelt med en utvidet serviceavtale. InCase har laget 3 nivåer på dette (Bronse, Sølv og Gull) som øker servicegraden på drift og vedlikehold, samt medfører reduserte påslag på materiell og rabatt på timepriser som beskrevet under.
Utvidet Serviceavtale kan bestilles når som helst i avtaleperioden. Minimum varighet er 12 måneder pr. avtale.
Drift Responstid: Maks 3 virkedager.
Programvarevedlikehold: 1 ggr pr. 9 mnd.
On-site visuell kontroll: 1 ggr pr. 9 mnd.
Timeprisrabatt: 10% på priser i kontrakt.
Påslag på materiell: 20%
For Bronsjeavtale betaler man ca. 50% tillegg på Drift & Vedlikehold kost i kontrakt.
Drift Responstid: Maks 2 virkedager.
Programvarevedlikehold: 1 ggr pr. 6 mnd.
On-site visuell kontroll: 1 ggr pr. 6 mnd.
Timeprisrabatt: 15% på priser i kontrakt.
Påslag på materiell: 17%
For Sølvavtale betaler man ca. 75% tillegg på Drift & Vedlikehold kost i kontrakt.
Drift Responstid: Maks 1 virkedag.
Programvarevedlikehold: 1 ggr pr. 4 mnd.
On-site visuell kontroll: 1 ggr pr. 4 mnd.
Timeprisrabatt: 20% på priser i kontrakt.
Påslag på materiell: 15%
For Gullavtale betaler man ca. 100% tillegg på Drift & Vedlikehold kost i kontrakt.